maanantai 18. huhtikuuta 2022

13 random faktaa

1. En pidä autolla ajamisesta, olen paljon mieluummin kyydissä kuin kuskina. Tästä huolimatta ajan autoa päivittäin.

2. Olen lapsesta saakka ollut todella huono nukahtamaan. Tarvitsen siihen juuri tietyn asennon, tyynyn ja korvatulpat. Sekä vähintään 30 min aikaa, ellen ole aivan kuolemanväsynyt.

3. Makeista herkuista pahin on suklaa, kun taas vaikkapa irtokarkkeja en oikeastaan himoa.

4. Suolaisista herkuista ehdottomasti suurin heikkouteni ovat popcornit. Voisin syödä niitä loputtomasti! Toisaalta esimerkiksi sipseissä olen hyvin valikoiva siinä, mitä lajia ylipäänsä suostun syömään.

5. Yleisesti ottaen paha tapani herkuissa on lähes päivittäinen pienen määrän napostelu, ei niinkään kerralla vedytyt överit.

6. Kotitöistä inhoan eniten imurointia. Pyykinpesu- tai astianpesukoneen tyhjennys/täyttö on ihan jees. Siksi ennen juhlia tehtävänjakomme on selvä: Mies imuroi, minä vastaan muista pinnoista.

7. Olen erittäin iltapainotteinen ihminen ja inhoan mennä nukkumaan virkeänä. Erityisesti turhauttaa, etten koskaan saa itseäni ajoissa sänkyyn enkä siksi arkena ehdi lukea iltaisin rauhassa ennen nukkumaanmenoa, kun syyllisyys voittaa jo muutaman sivun jälkeen ja on pakko yrittää nukahtaa.

8. En arvosta vaihtuvia vuodenaikoja vaan haluaisin, että aina olisi kesä. Jos olisi pakko olla jonkinlaista vaihtelua, voisi olla kesän jälkeen muutaman viikon "syksy" (eli 5-10 astetta lämmintä ja vähän sateisempaa). Sen jälkeen koittaisi kevät ja uudestaan kesä!

9. Olen toivoton jouluihminen, mutta monet muut juhlat, kuten juhannus, vappu tai pääsiäinen eivät tunnu niin omilta.

10. Minulla on yleisesti ottaen erittäin hyvä muisti liittyen sanoihin. Tilanteista muistan parhaiten keskustelut. Muistan myös esimerkiksi valtavan määrän laulunsanoja täsmälleen ulkoa. Voin kertoa, että tästä on elämässä sekä hyötyä että haittaa.

11. Mitä tulee ideoihin ja niiden toteuttamiseen, olen nopeatempoinen ja impulsiivinen. Jos hyvä idea tulee mieleen, se on paras toteuttaa NYT JA HETI! Toisaalta mitä tulee ratkaisuihin ja valintoihin, olen tuskastuttava vatvoja, joka ei esimerkiksi millään meinaa kyetä päättämään kahden vaihtoehdon välillä.

12. Palelen helposti, mutta siedän lämpöä hämmentävän hyvin. + 30 asteen helle on minulle olosuhteena miellyttävä, kerrankin ei ole yhtään kylmä! Tämän takia poden elinikäistä matkakuumetta.

13. Olen esteetikko ja tykkään kauniista tavaroista ja asioista. Minulla ei kuitenkaan ole minkäänlaista sisustussilmää tai tyylitajua. Tyylini sisustuksessa on latoa kauniita esineitä vierekkäin. 

+ 1: Rakastan hitaita aamuja, kun ei ole kiire minnekään!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti